Yapay zeka destekli 10 CRM aracı

Teknoloji

Moderator
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) platformları, yapay zeka entegrasyonu ile verileri saklayan araçlar olmanın ötesinde satış süreçlerini optimize eden, müşteri etkileşimlerini kişiselleştiren ve geleceğe yönelik tahminler sunan akıllı sistemlere dönüşüyor. Ekiplerin verimliliğini artıran ve iş akışlarını hızlanıdran 10 yapay zeka destekli CRM aracına gelin birlikte bakalım.

ClickUp



Proje yönetimi ve CRM işlevlerini yapay zeka otomasyonu ile birleştiren ClickUp, ekiplerin satış ve müşteri ilişkilerini yönetmesine destek oluyor. Platform, yapay zeka destekli görev atamaları, belge otomasyonu ve tahmine dayalı analitik sunuyor.

ClickUp'ın yapay zeka özelliklerinin çoğuna ClickUp Brain adlı ücretli bir eklenti aracılığıyla erişilebiliyor. Bir sinir ağı olarak tanımlayabileceğimiz ClickUp Brain, tüm uygulamalarınızdaki görevleri, belgeleri, kişileri ve bilgileri tek bir yerde birbirine bağlar. Ayrıca ClickUp yapay zeka destekli sohbet özelliği sunuyor. Kullanıcılar yapay zeka destekli dahili sohbetten görevler oluşturup bu görevleri birbirine bağlayabiliyorsunuz. Aynı şekilde özellik kapsamında takip işlemlerini başlatabiliyor ve konuşmaları senkronize edebiliyorsunuz. ClickUp'ın akıllı veri içgörüleri sayesinde müşteri verilerini analiz ederek trendleri belirleyebileceğinizi, optimizasyonlar önermenin yanı sıra satış performansını tahmin edebileceğinizi ekleyelim.

Creatio



AI-Native mimarisiyle öne çıkan Creatio.ai platformu, tahmine dayalı, üretken ve ajan tabanlı yapay zeka yeteneklerini tek bir mimaride sunuyor. Tamamen kodsuz arayüz ile kullanıcılar teknik bir geçmişe ihtiyaç duymadan yapay zeka yetenekleri geliştirebiliyor. Platform, Twin 8.3 sürümü ile yeni rol tabanlı yapay zeka ajanları, konuşma arayüzü ve no‑code studio geliştirmeleri gerçekleştirdi. Böylece şirket, yapay zeka otomasyonunu doğal iş akışlarına dahil ediyor. Üstelik hiçbir ek lisans ücreti olmadan bu özellikleri elde etmek mümkün.

Freshsales



Freshworks tarafından sunulan Freshsales, yapay zeka destekli modern bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) platformu. Küçük ve orta ölçekli işletmelere satış sürecini organize etmeye odaklanan platform, anlaşmaları daha hızlı kapatmak için gelişmiş araçlar sunuyor. Yapay zeka destekli otomasyon sunan Platformun Freddy AI adlı yapay zeka asistanı tahmine dayalı lead skorlama ve akıllı öneriler gibi özellikleriyle öne çıkıyor. Freddy, potansiyel müşterileri bulmanıza, kişiselleştirilmiş e-postalar oluşturmanıza ve anlaşmaları daha hızlı sonuçlandırmanıza yardımcı olacak bilgiler sağlıyor. Ücretsiz deneme sürümü bulunana Freshworks'ün abonelik ücretleri 9 dolardan başlıyor.

HubSpot CRM



Yapay zeka destekli otomasyon, pazarlama araçları ve satış zekasını bir araya getiren HubSpot CRM, yapay zeka içerik önerileri ve tahmini potansiyel müşteri puanlama gibi özelliklerle dikkatleri üzerine çekiyor. HubSpot CRM'in öne çıkan özellikleri arasında yapay zeka e-posta yazarı, Breeze Copilot ve Breeze Agents yer alıyor.

Yapay zeka destekli e-posta yazarı müşterilerle iletişimde kalmak için e-posta metinleri, konu satırları ve kişiselleştirilmiş mesajlar oluşturuyor. Üretken yapay zeka kullanan bir yapay zeka asistanı görevi gören Hubspot'un Breeze Copilot'u, tanımlanan görevleri yerine getirmek ve ekiplerin daha verimli çalışmasına yardımcı oluyor. Breeze Agents ise yapay zeka destekli temsilciler ile ekibinizin iş akışlarını otomatikleştirmesine, müşterilerle etkileşim kurmasına ve yeni potansiyel müşterileri filtrelemesine destek oluyor. HubSpot CRM'in ücretsiz bir sürümü bulunsa da; kullanıcılar ücretsiz planda ihtiyaç duydukları yapay zeka özelliğine erişemeyebilir.

Microsoft Dynamics 365



Dynamics 365, Copilot AI teknolojisini kullanarak Microsoft 365 ile derinlemesine entegre olur ve gerçek zamanlı bağlamsal özetler, müşteri segmentasyonu ve içerik oluşturma özellikleri sunar. Dynamics 365'te yapay zeka destekli satış ve pazarlama asistanı olarak konumlanan Copilot, müşteri hizmetleri chatbotları, tahmine dayalı analitik ve segmentasyon özellikleriyle öne çıkıyor.

Şirketiniz halihazırda Microsoft Teams, Excel veya Azure'u yoğun olarak kullanıyorsa, bu CRM güçlü bir operasyonel uyum sağlar. CRM ve ERP birleşimi yaklaşımıyla özellikle çok kanallı pazarlama yapan firmalara hitap eder.

NICE CXone Mpower



NICE tarafından geliştirilen ve entegre bir müşteri deneyimi platformu olan CXone Mpower, yapay zeka destekli iş akışı otomasyonu sunuyor. NICE CXone Mpower platformunun bir bileşeni olan NICE Enlighten AI, müşteri deneyimini yapay zeka destekli içgörüler ve otomasyonla optimize etmeye yarıyor. Yılda 15 milyarın üzerinde etkileşimi işleyen NICE Enlighten AI, yapay zeka destekli müşteri deneyimi içgörülerini kullanarak her kanaldaki etkileşimlerin tamamını otomatikleştiriyor. NICE ayrıca Canlı temsilci ve süpervizörler için gerçek zamanlı öneriler sunan Enlighten Copilot ve otomatik, tamamen konuşmaya dayalı self‑servis sohbet deneyimi Enlighten Autopilot ile kullanıcıların ilgi odağı oluyor.

Pipedrive



Satış odaklı bir CRM olan Pipedrive, yapay zeka kullanarak ekiplere anlaşma dönüşümlerini iyileştiren görsel satış süreçleri sunuyor. Pipedrive, yapay zeka destekli satış asistanı ve iş akışı otomasyonu ile öne çıkıyor. Basit arayüzünün yanı sıra eyleme geçirilebilir içgörüleriyle kullanıcıların ilgi odağı olan Pipedrive, yapay zeka ajanları, otomatik satış iş akışları ve yapay zeka destekli e-posta ve arama izleme özellikleriyle de dikkat çekiyor. Pipedrive'ın yapay zeka ajanları adeta dijital bir takım arkadaşı gibi İletişimde yardımcı olurken, iş akışlarını optimize ediyor ve içgörüler sağlıyor. Otomatik satış iş akışları kapsamında potansiyel müşteri yönlendirme, otomatik sıralama ve e-postaları hızlı bir şekilde yanıtlamak için yapay zeka uyarıları sunuluyor. Böylece satış döngünüzü otomatikleştirebiliyorsunuz. Yapay zeka destekli e-posta ve arama izleme özelliği ise müşteri etkileşimlerini izliyor ve potansiyel müşterilerle iletişime geçmek için en uygun zamanları öneriyor.

Salesforce



Büyük işletmeler için tasarlanan Salesforce, Einstein AI teknolojisi sayesinde satış, pazarlama ve müşteri hizmetleri için derinlemesine içgörüler, tahmine dayalı analitik ve otomasyon sağlıyor. Salesforce kullanıcıları, Einstein AI'dan satış, e-posta yazma, müşteri hizmetlerinin yanı sıra verilere dayalı içgörüler ve gerçek zamanlı tahminler elde etmek için yararlanabiliyor. Einstein Copilot ise CRM'niz için konuşmaya dayalı bir yapay zeka asistanı oluşturmanızı sağlıyor. Ayrıca potansiyel kendi otonom yapay zeka ajanlarınızı oluşturmanız da mümkün. Bu ajanlar, müşterileri takip etmek, dosyaları kapatmak ve müşterilerle etkileşim kurmak gibi rutin görevleri üstlenebilir. Salesforce'un yapay zeka ajanları oluşturmanızı sağlayan AgentForce ile öne çıktığını da hatırlatalım. Ayrıca AgentForce ile ürettiğiniz ajanları kurumun AgentExchange pazar yerinde kullanıcılarla buluşturmanız da olası.

Vtiger



CRM platformu Vtiger, GPT tabanlı otomasyonlarla veri süreçlerini kolaylaştırıyor. Platform, Calculus AI adında entegre yapay zeka modülünün yanı sıra Chatbot, Agent Builder, Prompt Builder, Generative AI Designer, yapay zeka ve otomasyon araçları sunuyor.

CRM verilerinden beslenen yapay zeka motoru Calculus AI, doğal dil sorgulamalarını anlayarak (NLQ), kullanıcıya en uygun eylem önerilerini sunuyor. Generative AI Designer CRM içindeki GPT tabanlı kullanıcı sorgularını merkezi bir panelde yönetmenize olanak tanırken, Prompt Builder Kodlama bilgisi gerektirmeden, CRM verilerinden özel ve bağlamsal yapay zeka komutları (prompt) tasarlamanıza olanak sağlıyor.

Kullanıcılar, kişiselleştirilmiş e‑posta, takip mesajı, özet metin gibi içerikleri üretmek için bu özellikten yararlanabilir. Predictive AI Designer ise geçmiş CRM verilerine dayanarak tahmine dayalı modeller oluşturmanızı sağlıyor. Bunlara ek olarak platformun Agent Builder özelliği, kodlama gerektirmeden, şirket içi verilere ve CRM modüllerine dayalı akıllı yapay zeka ajanlar oluşturmanızı destekliyor. Son olarak Vtiger'ın Chatbot & Live Chats özelliğinin chatbot destekli canlı sohbet aracıyla müşterilerle web, sosyal medya veya CRM içinden gerçek zamanlı etkileşim kurmanızı sağladığını da ekleyelim.

Zoho CRM



Küçük ve orta ölçekli işletmelerin tercih edebileceği Zoho CRM, gelişmiş yapay zeka özellikleri sunuyor. Zoho'nun yapay zeka asistanı Zia, tahminler sunuyor, görevleri otomatikleştiriyor ve müşteri etkileşimlerini analiz ediyor. Konuşma tabanlı yapay zeka ve duygu analizi araçları, işletmelerin müşteri etkileşimlerini kişiselleştirmesine ve karar verme sürecini iyileştirmesine yardımcı olur. Zoho CRM'in yapay zeka asistanı Zia tahminsel satış içgörüleri sağlarken, iş akışlarını otomatikleştiriyor. Ayrıca Zia, görevler ve e-postalar için akıllı öneriler sunuyor. Platformun konuşma tabanlı yapay zekası ise kullanıcıların verilere ve raporlara hızlı erişim için metin ve sesli komutlar kullanarak CRM ile etkileşime girmesine imkan tanıyor. Buna ek olarak kullanıcılar, Zia'yı kullanarak eksik, güncel olmayan veya yanlış müşteri verilerini güncelliyor.
 
Geri
Üst